#MYBaikHati | Sumbang peranti kepada keluarga B40! Baca

Sumbang peranti kempen #MYBaikHati! Baca

di sini

Kami sedia membantu perniagaan anda

Kami sedia membantu perniagaan anda

Soalan Lazim

Soalan Lazim Maxis Managed UC (Microsoft Teams)

    1. Organisasi anda menggunakan lesen Microsoft Office 365 Enterprise E1 (atau lebih baik). Anda boleh melanggan pakej Maxis berikut:
      1. Sistem Telefon Teams (Teams Phone System) jika anda melanggan lesen Microsoft Office E1, E3, A1 atau A3.
      2. Panggilan Teams (Teams Calling) jika anda melanggan lesen Microsoft Office E5 atau A5.
      3. Rangkaian Perkhidmatan Kolaborasi Teams (Teams Collaboration Suite) jika anda tidak mempunyai langganan perusahaan Microsoft Office 365.  
    2. Pengguna perniagaan anda sentiasa bergerak dan memerlukan fleksibiliti untuk bekerja dari mana-mana lokasi, terutama di luar pejabat, mengikut keselesaan mereka.
    3. Sistem PBX sedia ada anda memerlukan pembaharuan teknologi dan anda mempertimbangkan untuk bertukar ke penyelesaian berasaskan awan.Lesen Microsoft Office 365 saya kini dilanggani melalui pembekal lain (atau Microsoft secara langsung).
  • Ya, anda boleh. Semasa di peringkat pesanan dan penyediaan, pentadbir untuk lesen Microsoft Office 365 sedia ada anda perlu menerima pautan hubungan untuk membolehkan Maxis menyediakan fungsi panggilan talian tetap. Anda juga akan diminta untuk melanggan satu lesen Microsoft Office 365 E1 tambahan untuk menetapkan identiti gabungan dengan Maxis.Saya mempunyai sambungan internet dari pembekal lain.

  • Anda mesti melanggan perkhidmatan internet Maxis terlebih dahulu sebelum anda dapat melanggani Maxis Managed UC. Anda mesti bertukar ke nombor talian tetap Maxis untuk membuat dan menerima panggilan melalui Microsoft Teams.

  • Ya, boleh. Walau bagaimanapun, untuk maklumat anda, hanya telefon IP yang diperakui serasi oleh Microsoft Teams sahaja boleh disokong oleh aplikasi ini.

  • Ya, boleh. Walau bagaimanapun, untuk maklumat anda, hanya telefon IP yang diperakui serasi oleh Microsoft Teams sahaja boleh disokong oleh aplikasi ini.
  • Buat masa ini, nombor talian tetap tidak mudah alih dan tidak dapat dipindahkan ke Maxis Managed UC (Microsoft Teams). Namun, anda boleh memilih nombor talian tetap baru dengan nombor awalan negeri anda (03, 05, dll.) untuk disertakan sekali dengan penyelesaian Maxis Managed UC (Microsoft Teams) anda.

  • Ya. Hanya klik pada butang rakam semasa panggilan untuk memulakan dan menghentikan rakaman.

  • Ya. Ini akan membolehkan anda berkomunikasi dengan lancar antara peranti di mana jua anda berada.

  • Ya, boleh. Anda perlu melanggan penyelesaian penggunaan hibrid Microsoft Teams kami untuk memenuhi keperluan ini. Perkakasan tambahan di premis (SBC) diperlukan untuk menyatukan talian masuk PRI atau SIP trunk sedia ada anda ke Microsoft Teams dan anda akan diminta untuk melanggan SIP trunk di premis daripada Maxis untuk membuat panggilan keluar.

    • Panggilan percuma Maxis-ke-Maxis
    • 7 sen/min ke rangkaian lain
    • 4 sen/min untuk panggilan ke talian tetap tempatan.
  • Harga panggilan IDD bermula dari RM0.08 seminit (blok panggilan 6 saat) ke talian tetap negara China dan Singapura. Untuk destinasi dan kadar panggilan IDD lain, sila klik Soalan Lazim IDD di sini.

  • Ya, anda boleh. Sistem akan memaparkan nombor panggilan masuk langsung (Direct Inward Dialling, atau DID) anda secara automatik. Ini membolehkan penerima menghubungi anda secara langsung.

  • Ya, boleh. Walau bagaimanapun, ini mungkin berubah bergantung pada dasar IT syarikat anda mengenai persidangan dengan pihak luar.Saya kini menggunakan Skype for Business yang juga merupakan perkhidmatan kolaborasi dari Microsoft.

  • Microsoft akan menghentikan Skype For Business pada 2021. Pengganti Skype for Business adalah Microsoft Teams. Pengguna Skype for Business harus mula merancang untuk bertukar ke Microsoft Teams secepat mungkin.

  • Ya, boleh. Namun begitu, anda harus menggunakan konsol pengendali telefon yang disahkan oleh Microsoft Teams (contoh: konsol pengendali telefon AudioCodes).

  • Ya, boleh. Anda perlu mendapatkan lesen tambahan (Microsoft Audio Conference) untuk mengaktifkan fungsi ini. Fungsi ini membolehkan peserta yang memanggil dari mana-mana nombor telefon untuk menghubungi jambatan persidangan audio yang dikendalikan oleh Microsoft Teams.

  • Ya, tetapi hanya sistem yang disahkan oleh Microsoft Teams sahaja boleh disatukan.

  • Penyatuan dengan mesin faks analog yang sedia ada memerlukan penggunaan perkakas tambahan di premis, yang mungkin tidak menjimatkan kos.

    Anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk melanggani talian ONEBusiness VoiceConnect yang disertakan dengan ATA untuk menyambung ke mesin faks sedia ada.

  • Ya, boleh. Walau bagaimanapun, untuk maklumat anda, hanya titik akhir (endpoint) video yang diperakui serasi oleh Microsoft Teams boleh digunakan.

  • Hubungi Pengurus Akaun Maxis anda atau Pusat Perkhidmatan Perniagaan Maxis di 1800 82 1919.

Sedia untuk daftar Managed UC?

Soalan lazim hanya untuk tujuan penjelasan sahaja. Soalan lazim mungkin akan digubah dari semasa ke semasa. Sila rujuk Terma Penggunaan and Terma & Syarat produk dan/atau perkhidmatan untuk lebih maklumat lanjut.

Nak bercakap dengan kami?

Dapatkan jawapan anda daripada soalan lazim kami atau hubungi Khidmat Pelanggan Maxis menerusi saluran ini