#MYBaikHati | Sumbang peranti kepada keluarga B40! Baca

Sumbang peranti kempen #MYBaikHati! Baca

di sini

Kami sedia membantu perniagaan anda

Kami sedia membantu perniagaan anda

Soalan Lazim

Pelan Kakitangan Kerajaan

Pelan

  • Hotlink Postpaid Flex memberikan ciri-ciri terbaik Hotlink Prepaid dengan kemudahan Postpaid. Anda bakal menikmati panggilan dan SMS tanpa had, penggunaan internet tanpa risau dengan TANPA caj berdasarkan penggunaan, dan internet tanpa had untuk aplikasi kegemaran anda.

  • Pelan ini terbuka kepada Individu Kerajaan. Sah untuk pendaftaran baharu, port-ins, dan migrasi dari pelan prabayar ke pelan pascabayar.

  • Anda akan tertakluk kepada Polisi Penggunaan Samarata (FUP) dan kami berhak untuk mengganggu, menyekat, menggantung atau menghadkan Perkhidmatan jika penggunaan pelanggan menunjukkan aktiviti yang tidak normal. Sila rujuk kepada Terma & Syarat pelan anda untuk maklumat lanjut.

  • Panggilan dan SMS tanpa had boleh digunakan untuk talian mudah alih/tetap domestik ON-net dan OFF-net (tidak termasuk panggilan video, panggilan ke nombor boleh dicaj 1300/1700/600 dan panggilan ke nombor TM100 dan 121).

  • Tidak boleh. Panggilan dan SMS tanpa had dan kuota Internet Mudah Alih pra-pakej adalah hanya untuk penggunaan domestik sahaja.

  • Tidak, peruntukan percuma (Panggilan, SMS dan Internet) tidak boleh dibawa ke bulan hadapan. Ia akan dibatalkan secara automatik apabila kitaran bil yang baharu bermula.

  • Ya, anda boleh beli pas internet pelan Hotlink Postpaid melalui menu UMB (*100#) atau melalui Aplikasi Hotlink Flex (https://www.hotlink.com.my/m). Pas yang tersedia adalah seperti berikut:

    • 4GB@RM10 (Pembaharuan automatik)
    • 2GB@RM10
    • 1GB/1 hari@RM3
    • 3GB/2 hari@RM5
  • Ya, anda boleh tukar atau naik taraf kepada Maxis Postpaid Plan yang lain.

  • Anda akan menerima peruntukan data penuh pada bulan pertama. Panggilan dan SMS adalah tanpa had. Bayaran komitmen bulanan akan dikira secara pro-rata bagi bulan pertama. Dari bulan kedua sehingga berikutnya, bayaran komitmen yang penuh akan dikenakan.

    Pembelian tambahan (cth 4GB@RM10) akan dicaj sepenuhnya pada bulan pertama.

  • Anda boleh semak penggunaan internet mudah alih melalui menu UMB (*100#), atau melalui Aplikasi Hotlink Flex (http://www.hotlink.com.my/m) dengan memilih “Semak Status").

  • Apabila penggunaan Internet Mudah alih mencecah 60% dan 100%, anda akan diberi notifikasi SMS. SMS ini hampir dengan masa-nyata.

  • Hotlink Postpaid Flex tidak meyediakan perkhidmatan untuk talian tambahan.

    Anda boleh naik taraf kepada MaxisONE 98 dan dapatkan talian tambahan hanya untuk RM48/bln (10GB, panggilan dan SMS tanpa had).

  • Untuk setiap "Unlimited Bundles", sebarang penggunaan fungsi pakej tidak akan menggunakan data daripada kuota asas, dan akan menggunakan data daripada pakej itu sendiri (dengan Polisi Penggunaan Samarata 1TB dalam kitaran bil).

    Tetapi, di dalam aplikasi, mungkin ada sumber pihak ketiga (seperti video Youtube terbenam, atau laman web luaran yang dilayari melalui aplikasi) yang akan menggunakan data asas anda.

  • Ya, anda boleh menggunakan "Unlimited Bundles" pada peranti yang lain. Tetapi, had kelajuan 5Mbps akan dikenakan.

  • Bila anda beralih ke Hotlink Postpaid Flex, baki kredit akan dikreditkan ke dalam akaun baru Hotlink Postpaid Flex, dan akan dapat dilihat di dalam bil yang pertama.

  • Tidak. Pembayaran boleh dibuat di kaunter atau kiosk layan diri di mana-mana Maxis Centres yang tersenarai di www.hotlink.com.my/postpaid.

  • Apabila kuota telah habis, anda boleh teruskan untuk melayari internet TANPA CAJ TAMBAHAN pada kelajuan perlahan.

    Anda juga boleh beli pas internet mudah alih tambahan melalui www.hotlink.com.my/m

     

  • Pas internet mudah alih 5GB tidak lagi ditawarkan kepada pelanggan baru, tetapi pelanggan sedia ada boleh terus menikmati pas tersebut selagi anda kekal melanggan dan aktif.

    Jika anda membatalkan langganan pas tersebut, anda tidak boleh meneruskan langganan pas tersebut.

  • Boleh. Hanya perlu hubungi 123 atau pergi ke Maxis Centre terdekat yang tersenarai di www.hotlink.com.my/postpaid untuk menukar.

    Tetapi, jika anda mempunyai kontrak Hotlink Postpaid Flex Plus sedia ada, anda perlu membatalkan kontrak dan bayar penalti untuk beralih kepada Hotlink Postpaid Plus.

  • Memandangkan pas 4GB@RM10 tidak tersedia untuk Hotlink Postpaid Flex Plus, ia akan dialihkan daripada langganan anda apabila anda tukar kepada Flex Plus. Tetapi, anda masih anda dicaj untuk kitaran bil tersebut.

  • Setiap pelanggan dibenarkan 1 sahaja pas pembaharuan auto yang sama. Kuota anda akan diperbaharui apabila tiba kitaran bil.

    Tetapi, anda boleh beli pas internet mudah alih satu-alih sebanyak yang anda mahu dan diasingkan penggunaannya (kecuali untuk Pas Tanpa Had tidak berulang).

  • Ya, anda masih boleh menggunakan Unlimited Bundles apabila kuota normal anda mencecah 0.

    Tetapi, di dalam aplikasi, mungkin ada sumber pihak ketiga (seperti video Youtube terbenam, atau laman web luaran yang dilayari melalui aplikasi) yang akan dikira sebagai penggunaan kuota normal anda dan ia dimuat turun dengan kelajuan yang lebih perlahan (throttled speed).

  • Kami telah menaik taraf kuota untuk pas RM10 daripada 3GB kepada 4GB tanpa kos tambahan.

    Pelanggan pas RM10 sedia ada akan menerima kuota penuh 4GB ketika penaikan taraf ini, dan akan terus menikmati 4GB@RM10/bulan untuk setiap kitaran bil seterusnya.

  • Tidak. Anda tidak boleh tukar daripada pelan Maxis Postpaid kepada pelan Hotlink Postpaid Flex.

  • Hanya pelan asas sahaja yang dikira pro-rata.

    Pas berulangan yang lain adalah bukan pro-rata, cth:

    • 4GB@RM10
    • Unlimited Bundles
       

    Beberapa perkhidmatan nilai tambahan, seperti bil penyenaraian (Bil Fizikal) juga adalah pro-rata.

  • Untuk membatalkan pas berulangan, hubungi Maxis Contact Centre di 123 atau lawati Maxis Retail Outlets.

Peranti

  • Ini adalah tawaran waktu terhad yang bergantung kepada ketersediaan peranti. Dapatkan sekarang sementara stok masih ada!

  • Tawaran ini tersedia di mana-mana Maxis Centre, Maxis Exclusive Partners, dan ejen Telesales & Korporat seluruh negara.

  • Ya, tawaran ini tertakluk kepada kontrak 24 bulan.

  • Ya. Tetapi anda boleh dapat pengecualian Pembayaran Pendahuluan Peranti jika anda mempamerkan tag Kakitangan Kerajaan dan kad pengenalan anda ketika pendaftaran.

  • Anda perlu batalkan kontrak peranti dengan operator mudah alih semasa dan langsaikan semua bil tertunggak. Kemudian anda boleh terus menggunakan nombor sedia ada ketika mendaftar dengan Maxis.

  • Caj Pembatalan Awal akan dikenakan.

  • Kontrak Peranti tidak boleh dipindah hak milik. Caj Pembatalan Awal akan dikenakan.

Sedia untuk daftar Pelan Kakitangan Kerajaan?

Soalan lazim hanya untuk tujuan penjelasan sahaja. Soalan lazim mungkin akan digubah dari semasa ke semasa. Sila rujuk Terma Penggunaan and Terma & Syarat produk dan/atau perkhidmatan untuk lebih maklumat lanjut.

Nak bercakap dengan kami?

Dapatkan jawapan anda daripada soalan lazim kami atau hubungi Khidmat Pelanggan Maxis menerusi saluran ini