#MYBaikHati | Sumbang peranti kepada keluarga B40! Baca

Sumbang peranti kempen #MYBaikHati! Baca

di sini

Kami sedia membantu perniagaan anda

Kami sedia membantu perniagaan anda

Soalan Lazim

Cloud POS Lite

  • Ya. Anda boleh menggunakan peranti mudah alih berasaskan android sedia ada anda asalkan ia memenuhi spesifikasi minima AndroidOS 8.0 dan ke atas.

  • Tidak, anda tidak perlu. Maxis Cloud POS Lite telah dilengkapi dengan gerbang pembayaran berintegrasi. Anda hanya perlu menghantar borang yang diperlukan sahaja dan dokumen sokongan, dan dengan mudah anda boleh memasukkan maklumat akaun bank anda pada backend portal laman web dan mula berniaga!

  • Tidak, anda tidak perlu. Tiada yuran penetapan tambahan atau yuran penyelenggaraan tahunan diperlukan. Walau bagaimanapun, kadar MDR standard untuk setiap transaksi akan dikenakan.

  • Penyelesaian standard mengambil masa 3 hari bekerja. Anda boleh rujuk pada portal Alphypay di https://www.alphypay.com/login untuk maklumat lanjut semua pembayaran dan amaun penyelesaian yang tertangguh.

    • Kad kredit (visa/master) – 2.2%
    • Kad Debit (tempatan) – 1.7%
    • FPX – RM 1 or 1.0% (Mana-mana daripada yang tertinggi)
    • Alipay – 2.0%
    • Boost – 1.6%
    • GrabPay – 1.5%
    • Maybank QR Pay – 1.2%
    • Touch n Go – 1.2%
    • Wechat Pay China – 2.0%
  • Walaupun Cloud POS Lite lebih sesuai untuk perniagaan makanan & minuman, peruncit dia-alukan untuk menggunakan penyelesaian ini. Sila ambil perhatian bahawa terdapat beberapa fungsi yang lebih relevan untuk peniaga makanan & minuman seperti QR makan di kedai, menu bermusim, pengubah dan lain-lain.

  • Terminal pintar K9 mempunyai jaminan selama 1 tahun. Selain daripada itu, pelanggan akan bertanggungjawab untuk sebarang kos pembaikan sekiranya terminal didapati rosak.

  • Anda hanya perlu bayar bayaran pendahuluan, dan itu sahaja! Anda boleh sambung untuk menggunakan perisian dengan tanpa had masa, tapi tempoh kemas kini percuma mungkin terhad kepada 2 tahun. Selain daripada itu, perisian boleh digunakan, sekiranya ia kekal dipasang dan digunakan pada sistem sama dengan tetapan asal, versi peranti OS dan kesesuaian perisian.

  • Tidak boleh. Penghantaran bergantung kepada liputan kawasan rakan penghantaran kami dan ia hanya meliputi kawasan Lembah Klang sahaja buat masa ini. Walau bagaimanapun, anda mempunyai pilihan untuk menghantar menggunakan pengangkutan anda sendiri.

  • Anda boleh menghubungi talian bantuan Xilnex di support@xilnex.com. Atau hubungi 032712 3117 atau 03 9213 1353.

  • Ya, anda boleh. Anda boleh tetapkan pra-tempah sehingga 7 hari lebih awal.

  • 1 Lesen Cloud POS Lite terikat dengan sebuah peranti tertentu. Jika anda ingin menggunakan dalam 2 peranti, anda perlu daftar untuk 2 lesen Cloud POS Lite.

  • Setiap pelanggan akan menerima akses ke portal eLMS kami dengan modul relevan untuk mempelajari cara untuk tetapkan POS anda.
    Akan terdapat juga sekurang-kurangnya satu latihan dalam talian dikendalikan setiap bulan sebagai panduan anda untuk tetapan anda.

  • Bagi kedua-dua pelan pendahuluan, pelanggan tidak boleh membatalkannya semasa 12 bulan yang pertama.

  • Tiada, anda hanya perlu bayar yuran bulanan biasa setiap bulan untuk akses ke penyelesaian. Tiada yuran komisyen tambahan untuk setiap tempahan dalam talain. Walau bagaimanapun, kadar MDR akan tetap dikenakan.

  • Tiada caj tambahan untuk penyelesaian dalam pelan sahaja. Walau bagaimanapun, untuk pelan pakej pendahuluan, akan terdapat caj berulang sebanyak RM30/bln selepas 12 bulan.

Sedia untuk daftar Cloud POS Lite?

Soalan lazim hanya untuk tujuan penjelasan sahaja. Soalan lazim mungkin akan digubah dari semasa ke semasa. Sila rujuk Terma Penggunaan and Terma & Syarat produk dan/atau perkhidmatan untuk lebih maklumat lanjut.

Nak bercakap dengan kami?

Dapatkan jawapan anda daripada soalan lazim kami atau hubungi Khidmat Pelanggan Maxis menerusi saluran ini