Amaran: Waspada

Amaran: Waspada

Penipuan SMS yang mengaku sebagai Maxis

Bersedia untuk e-Invois, serahkan TIN anda hari ini.

Sedia untuk e-Invois, serah TIN anda.

Klik untuk Soalan Lazim

Sedia untuk daftar bersama Perantauan Antarabangsa

Kami sedia membantu perniagaan anda

Soalan Lazim

Peraturan Perniagaan - Koperasi KOOP Sahabat

  • Tawaran mudah alih Koperasi KOOP Sahabat bermula dari 15 Ogos 2023 hingga 31 Dis 2024.
  • Tawaran hanya terbuka kepada:-
    • Ahli Koperasi atau pekerja syarikat induk mereka (termasuk anak syarikat)
    • Tawaran Pascabayar Maxis terbuka untuk pelanggan BARU, Port-In, dan sedia ada
    • Walau bagaimanapun, Hotlink Postpaid 45 hanya untuk pelanggan BARU & Port-In (MNP)
  • Menawarkan pengecualian bayaran pendahuluan untuk:-
    • Pengecualian bayaran pendahuluan pelan kadar.
    • Bayaran pendahuluan peranti sehingga RM400 untuk peranti terpilih.
  • Pengesahan pekerjaan pelanggan diperlukan dalam bentuk:-
    • MyKad
    • ID Ahli Koperasi atau ID Kakitangan (bukti bahawa anda adalah ahli Koperasi atau pekerja syarikat induk (termasuk anak syarikat)) atau
    • Halaman pendaratan Portal HRMIS (dengan butiran pekerja) atau
    • Slip gaji atau
    • Surat daripada HR.

Soalan Lazim - Koperasi KOOP Sahabat

  • Ia merupakan tawaran EKSKLUSIF di mana ahli Koperasi atau pekerja syarikat induk mereka (termasuk anak syarikat) yang mendaftar pelan Pascabayar Maxis semasa tempoh tawaran akan menikmati rebat pelan bulanan (SIM sahaja & Bundle Peranti).

  • Ahli koperasi atau pekerja syarikat induk mereka (termasuk anak syarikat) akan menikmati rebat untuk pelan berikut:

    Pelan   HP45
    (dalam talian)
    HP45 HP60 HP70 MP79 MP109 MP139 MP169 MP199
    Rebat SIM sahaja RM20
    x
    24bln
    RM15
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    SIM
    +
    peranti
    N/A N/A RM10
    x
    12bln
    RM10
    x
    12bln
    RM10
    x
    12bln
    RM20
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    RM10
    x
    24bln
    Caj Bulanan SIM sahaja RM25 RM30 RM50 RM60 RM69 RM99 RM129 RM159 RM189
    SIM
    +
    peranti
    N/A N/A RM50 RM60 RM69 RM89 RM129 RM159 RM189
    DAP   Pengecualian sehingga RM400

    Nota:

    • HP45 hanya untuk pelanggan BARU & Port-In (MNP)
    • Nikmati Pengecualian Bayaran Pendahuluan Pelan Kadar
    • Rebat pelan dengan kontrak peranti (daripada HP60 kepada MP199)
    • Kontrak perniagaan & peranti penggunaan standard dikenakan
  • Tempoh tawaran adalah dari 15 Ogos 2023 hingga 31 Dis 2024.

  • Tawaran ini hanya terbuka untuk ahli Koperasi dan syarikat induk mereka (termasuk anak syarikat).

  • Pelanggan boleh mendaftar melalui pelbagai saluran; Pendaftaran pautan pilihan, laman mikro, pegawai Koperasi yang bertanggungjawab

    1. MyKad
    2. ID Ahli Koperasi atau ID Kakitangan (buktikan bahawa anda adalah ahli Koperasi atau pekerja syarikat induk (termasuk anak syarikat)) atau
    3. Halaman pendaratan Portal HRMIS (dengan butiran pekerja) atau
    4. Slip gaji atau
    5. Surat daripada HR.
  • Kami mempunyai pelbagai pilihan peranti. Sila hubungi pegawai Koperasi yang bertanggungjawab untuk maklumat lanjut.

  • Hanya pelan dengan bundle peranti tertakluk pada kontrak. Pelan SIM sahaja TIDAK dikontrakkan.

  • Tawaran Pascabayar Maxis terbuka untuk pelanggan BARU, Port-In, dan sedia ada

    Walau bagaimanapun, Hotlink Postpaid 45 hanya untuk pelanggan BARU & Port-In (MNP)

  • Bayaran Penamatan Awal akan dikenakan. Pengiraan yuran penamatan seperti berikut:  

    • (Harga Runcit Disyorkan - Harga Muka) x (Baki bulan / 24 bulan) + RM100 bayaran admin
  • Kontrak peranti tidak boleh dipindahkan. Bayaran penamatan awal akan dikenakan.

  • Jika anda gagal membuat pembayaran untuk pelan kontrak peranti, bayaran & kontrak bulanan akan terus berjalan sehingga kontrak tamat. Jika anda menamatkan kontrak sebelum kontrak tamat, penalti akan dikenakan pada akaun anda.

  • Rebat anda akan digantung dan disambung semula apabila talian anda kembali aktif.

  • Rebat anda akan diproratakan pada bulan terakhir anda dan akan dihentikan apabila talian tidak lagi aktif.

  • Tidak, anda hanya boleh menikmati satu rebat pada bila-bila masa. Memandangkan anda telah menikmati rebat pelan SIM sahaja, anda tidak akan menikmati rebat yang sama apabila anda menambah bundle peranti.

Soalan lazim hanya untuk tujuan penjelasan sahaja. Soalan lazim mungkin akan digubah dari semasa ke semasa. Sila rujuk Terma Penggunaan and Terma & Syarat produk dan/atau perkhidmatan untuk lebih maklumat lanjut.

Nak bercakap dengan kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Maxis Business