Amaran: Waspada

Amaran: Waspada

Penipuan SMS yang mengaku sebagai Maxis

Bersedia untuk e-Invois, serahkan TIN anda hari ini.

Sedia untuk e-Invois, serah TIN anda.

Klik untuk Soalan Lazim

Sedia untuk daftar bersama Perantauan Antarabangsa

Kami sedia membantu perniagaan anda

Soalan Lazim

Pakej P-Hailing Rahmah Maxis

  • Pakej P-Hailing Rahmah ialah pelan 5G baharu yang diperkenalkan mengikut pengumuman Kerajaan pada 23 Januari 2024.

    Ia merupakan tawaran EKSKLUSIF di mana individu perniagaan di bawah (CI/MMi) yang mendaftar pada pelan Hotlink Prabayar/Pascabayar atau pelan Maxis Pascabayar semasa tempoh tawaran akan menikmati rebat pelan bulanan.

  • Pelanggan P-Hailing (CI/MMi) boleh menikmati rebat untuk pelan berikut:

    BAHARU, MNP, pembaharuan, naik taraf, pra-ke-pos, pemindahan daripada talian Pengguna/Syarikat kepada Individu Perniagaan

      Hotlink
    Prepaid
    35
    Hotlink
    Postpaid
    60
    Hotlink
    Postpaid
    70
    Maxis
    Postpaid
    79
    Maxis
    Postpaid
    109
    Maxis
    Postpaid
    139
    Maxis
    Postpaid
    169
    Maxis
    Postpaid
    199
    Rebat

    SIM Sahaja

    N/A RM10 x
    24 bln
    RM10 x
    24 bln
    RM10 x
    24 bln
    RM20 x
    24 bln
    RM20 x
    24 bln
    RM20 x
    24 bln
    RM20 x
    24 bln
    Dengan Peranti N/A Tawaran Pengguna Standard RM10 x
    24 bln
    RM20 x
    24 bln
    RM20 x
    24 bln
    RM20 x
    24 bln
    RM20 x
    24 bln
    Harga selepas rebat SIM Sahaja RM35 RM50 RM60 RM69 RM89 RM119 RM149 RM179
    Dengan Peranti N/A Tawaran Pengguna Standard RM69 RM89 RM119 RM149 RM179
    Bayar Pendahuluan Peranti (BPP) Pemeriksaan ECC Standard
  • Tawaran ini bermula dari 23 Januari 2023 sehingga 30 Jun 2024.

  • Tawaran ini hanya dibuka untuk individu perniagaan (CI/MMi) yang merupakan pekerja/rider syarikat P-Hailing terpilih dengan ID pekerja yang sah / akses aplikasi rider yang aktif.

    Tertakluk untuk pendaftaran baharu, MNP, kontrak semula, naik taraf, pra-ke-pos, pemindahan daripada talian Pengguna/Syarikat kepada Individu Perniagaan untuk pelan SIM sahaja atau dengan bundle peranti.

    Tawaran ini tidak tertakluk untuk penurunan taraf.

  • Pelanggan boleh ke Maxis Centre/MEP atau daftar semasa mana-mana jelajah P-Hailing atau melalui laman web Maxis P-Hailing.

  • MyKad dan ID Pekerja ATAU MyKad dan Petikan Skrin halaman pendaratan Aplikasi Rider (dengan butiran pekerja).

  • Untuk Pelan SIM Sahaja, pelanggan boleh menikmati Pengecualian Bayaran Pendahuluan Pelan Kadar.

    Bayaran Pendahuluan Peranti berdasarkan Pemeriksaan Kredit individu.

  • Hanya pelan dengan bundle peranti dikenakan kontrak 24 bulan. Pelan SIM sahaja TIDAK dikenakan kontrak.

  • Ya. Tertakluk untuk pendaftaran baharu, MNP, kontrak semula, naik taraf, pra-ke-pos, pemindahan daripada talian Pengguna/Syarikat kepada Individu Perniagaan untuk pelan SIM sahaja atau dengan bundle peranti.

    Tawaran ini tidak tertakluk untuk penurunan taraf.

  • Bayaran Penamatan Awal akan dikenakan. Pengiraan yuran penamatan seperti berikut:

    Pendaftaran melalui Maxis Centres:
    (Harga Runcit Disyorkan - Harga Muka) x (Baki bulan / 24 bulan) + Yuran admin RM100

  • Kontrak peranti tidak boleh dipindahmilik. Bayaran Penamatan Awal akan dikenakan.

  • Sekiranya anda gagal membuat pembayaran untuk pelan kontrak peranti, bayaran & kontrak bulanan akan terus berjalan sehingga kontrak berakhir. Sekiranya anda menamatkan kontrak sebelum kontrak berakhir, penalti akan dikenakan ke akaun anda.

  • Rebat anda akan digantung dan disambung semula apabila talian anda diaktifkan.

  • Rebat anda akan dibahagikan pada bulan terakhir anda dan dihentikan apabila talian tidak aktif.

  • Tidak. Anda hanya boleh menikmati satu rebat pada satu-satu masa. Anda telah menikmati rebat dengan pelan sim sahaja, dan anda tidak boleh menikmati rebat yang sama apabila anda menambah bundle peranti.

  • Peranti bergantung kepada pelan kadar yang anda ambil. Hotlink Prepaid 35 tidak termasuk dalam tawaran peranti.

*Tertakluk kepada terma & syarat.

Soalan lazim hanya untuk tujuan penjelasan sahaja. Soalan lazim mungkin akan digubah dari semasa ke semasa. Sila rujuk Terma Penggunaan and Terma & Syarat produk dan/atau perkhidmatan untuk lebih maklumat lanjut.

Nak bercakap dengan kami?

Hubungi Perkhidmatan Pelanggan Maxis Business